1. etapa - Výrazná redukce

Zdravý člověk průměrného vzrůstu vážící do 90 kg (redukce do 10 kg)
1. ETAPA: 4 proteinová jídla + zelenina ze seznamu povolených druhů

Zdravý člověk průměrného vzrůstu vážící nad 90 kg (redukce více než 10 kg)
1. ETAPA: 5 proteinových jídel + zelenina ze seznamu povolených druhů

Výběr jídel v e-shopu

Výrazná redukce v první etapě

Etapa jedna je nejrychlejší etapa, pokud jde o redukci hmotnosti v rámci proteinové diety. Začíná se jí celý proces redukce váhy, kdy se po několika (obvykle dvou) dnech v těle nastartuje proces takzvané ketózy. Ketóza je charakteristická tím, že tělo začíná spalovat prakticky pouze tuk z uložených tukových zásob v těle. Proces ketózy také spouští v těle biochemické procesy, které navozují mírně euforické stavy a tedy jinými slovy dobrou náladu, což je jistě další výhoda této proteinové diety.

Jak často jíst

Jedna z nejdůležitějších věcí, která platí nejen při redukci, ale obecně při zdravém stravování, je jíst pravidelně. Pokud se totiž nestravujete pravidelně, tělo je často vystaveno pocitu hladu. V takovém případě se bude snažit po nejbližším jídle uchovat si co nejvíce energie, což je samozřejmě pravý opak toho, čeho chceme dosáhnout, a to hlavně v období redukční diety. Pocit hladu také často vede k tomu, že zkonzumujeme více jídla než bychom snědli normálně, jen abychom co nejdříve zahnali pocit hladu. Proto se doporučuje jíst zhruba každé 3 až 4 hodiny denně, přičemž první jídlo bychom měli zkonzumovat ráno zhruba do jedné hodiny, po vstání z postele, poslední jídlo bychom měli zkonzumovat zhruba 2 až 3 hodiny před spaním.
Výše uvedené pravidlo pravidelného stravování každé 3 až 4 hodiny je absolutně klíčovou podmínkou nejen pro úspěch v redukci hmotnosti, ale funguje i jako prevence pro případné nabírání hmotnosti po skončení diety a po přechodu na obvyklou stravu.

Pitný režim

Tekutiny jsou také důležitou součástí nejen diety, ale i zdravého stravování obecně. Proto byste měli pít kolem dvou litrů tekutin denně.

Seznam povolených nápojů pro první etapu

Seznam povolených druhů zeleniny

Uvedenou zeleninu můžeme konzumovat prakticky v libovolném množství.

Úprava zeleniny

Zeleninu můžeme jíst jak v syrovém stavu, tak i ve formě salátů. Saláty bychom měli dochutit jednou lžící olivového oleje, co by měla být i maximální denní dávka olivového oleje, kterou bychom měli zkonzumovat.
Na dochucení zeleniny nebo salátů můžeme použít například sůl, různé druhy koření, jakož i česnek, citronovou šťávu nebo ve velmi omezené míře i hořčici.

Hlad

V případě hladu zkonzumujte jednu porci zeleniny navíc. Můžete také přidat vaječné bílky.

Sport

Ve fázi jedna doporučujeme hlavně aerobní aktivity v případě, že jste na ně zvyklí a věnujete se jim dlouhodobě, rozhodně však nedoporučujeme s nimi v průběhu první fáze začínat, pokud jste se jim pravidelně dlouhodobě nevěnovali.