českyslovensky

 

  • KA
  • ka
  • e-bulletin
  • kat2
  • KA
  • ka
  • e-bulletin
  • kat2
  • Previous
  • Další

Popis jednotlivých fází pro ketogenní dietu Ketoaktiv

Proteinová dieta a její tři fáze

Hubnutí prostřednictvím proteinové diety probíhá obvykle ve třech fázích.

Tyto fáze se liší hlavně poměrem předepsaných jídel z proteinových jídel k jídlům vlastním. Poměry jídel vlastních a těch z proteinové diety se určují hlavně na základě hmotnosti. Všeobecně platí pravidlo, že když je hmotnost člověka vyšší než 100 kg, počet všech jídel za den by měl být pět a při hmotnosti pod 100 kg by měla být jídla čtyři. Níže uvádíme poměry jídel pro obě hmotnostní kategorie.

Nad 100 kg hmotnosti (pět jídel)

Fáze 1 je charakteristická poměrem 1 jídlo vlastní ku 4 jídlům proteinovým.salát
Fáze 2 má poměr 2 jídla vlastní ku 3 jídlům proteinovým.
Fáze 3 má poměr 3 jídla vlastní ku 2 jídlům proteinovým.

Pod 100 kg hmotnosti (čtyři jídla)

Fáze 1 je charakteristická poměrem 1 jídlo vlastní ku 3 jídlům proteinovým.
Fáze 2 má poměr 2 jídla vlastní ku 2 jídlům proteinovým.
Fáze 3 má poměr 3 jídla vlastní ku 1 jídlu proteinovému.

Každou fázi charakterizuje jiné tempo redukce hmotnosti jako i rozdílný cíl v rámci procesu redukce hmotnosti.

Kontraindikace k nasazení bílkovinné diety Ketoaktiv, aneb přehled stavů, kdy ji nelze v rámci samoléčby k redukci tělesné hmotnosti použít:

Těhotenství, kojení
Diabetes („cukrovka")
Dětský věk (dieta je určena jen pro dospělé jedince)
Závažná psychiatrická onemocnění, zejména z okruhu poruch příjmu potravy (mentální anorexie)
Onemocnění jater
Onemocnění ledvin
Onemocnění srdce
Poruchy metabolismu minerálů
Poruchy krevní srážlivosti (včetně pacientů léčených warfarinem)
Žlučníkové kameny
Metabolická onemocnění (například fenylketonurie, dna, a další)
Alergie na některou složku dietního přípravku (vždy si pozorně přečtěte příbalovou informaci, kde jsou deklarovány obsažené potravinové alergeny)
V některých z uvedených příkladů lze bílkovinnou dietu přesto úspěšně použít, ale zásadně na základě doporučení a pod následným dohledem lékaře nebo nutričního specialisty s velkými zkušenostmi v oblasti lidské výživy.

Fáze 1

Fáze jedna je nejrychlejší fáze, pokud jde o redukci hmotnosti v rámci proteinové diety. Začíná se jí celý proces redukce váhy, kdy se po několika (obvykle dvou) dnech v těle nastartuje proces takzvané ketózy. Ketóza je charakteristická tím, že tělo začíná spalovat prakticky pouze tuk z uložených tukových zásob v těle. Proces ketózy také spouští v těle biochemické procesy, které navozují mírně euforické stavy a tedy jinými slovy dobrou náladu, což je jistě další výhoda této proteinové diety.

Tipy a rady pro fázi 1

Jedna z nejdůležitějších věcí, která platí nejen při fázi 1, ale obecně při zdravém stravování, je jíst pravidelně. Pokud se totiž nestravujete pravidelně, tělo je často vystaveno pocitu hladu. V takovém případě se bude snažit po nejbližším jídle uchovat si co nejvíce energie, což je samozřejmě pravý opak toho, čeho chceme dosáhnout, a to hlavně v období redukční diety. Pocit hladu také často vede k tomu, že zkonzumujeme více jídla než bychom snědli normálně, jen abychom co nejdříve zahnali pocit hladu. Proto se doporučuje jíst zhruba každé 3 až 4 hodiny denně, přičemž první jídlo bychom měli zkonzumovat ráno zhruba do jedné hodiny po vstání z postele, poslední jídlo bychom měli zkonzumovat zhruba 2 až 3 hodiny před spaním.

Výše uvedené pravidlo pravidelného stravování každé 3 až 4 hodiny je absolutně klíčovou podmínkou nejen pro úspěch v redukci hmotnosti, ale funguje i jako prevence pro případné nabírání hmotnosti po skončení diety a po přechodu na obvyklou stravu.

Ve fázi jedna konzumujeme 1 jídlo vlastní a 3 jídla proteinová, pokud naše hmotnost nepřesahuje 100 kg a 1 jídlo vlastní a 4 proteinová, pokud naše hmotnost přesahuje 100 kg. Jídlo vlastní doporučujeme jíst na oběd, ale není problém, pokud se konzumuje i například na večeři. Vlastní jídlo by mělo sestávat například z nízkotučného masa se zeleninou. Ne každý typ zeleniny je však pro proteinovou dietu vhodný. Proto doporučujeme nahlédnout do přehledu doporučených potravin, který je uveden níže.

Tekutiny jsou také důležitou součástí nejen diety, ale i zdravého stravování obecně. Proto byste měli pít kolem dvou litrů tekutin denně. Tekutiny by samozřejmě měly být pokud možno neslazené. Které nápoje jsou povoleny, a které ne, najdete v seznamu, který je uveden níže.

Ve fázi jedna doporučujeme hlavně aerobní aktivity v případě, že jste na ně zvyklí a věnujete se jim dlouhodobě, rozhodně však nedoporučujeme s nimi v průběhu první fáze začínat, pokud jste se jim pravidelně dlouhodobě nevěnovali.

Délka fáze jedna se pohybuje maximálně na úrovni dvou týdnů.

Povolená jídla a nápoje při proteinové dietě ve fázi 1

Povolené nápoje

Čistá voda, minerální voda (výrazně se doporučuje), voda s citronem nebo limetkou, nápoje dochucené umělým sladidlem, slabší káva bez mléka (možnost dochutit umělým sladidlem), čaje (neslazené ani cukrem ani medem, bez případných kousků ovoce) popřípadě bylinné čaje, nápoje nesycené nebo jen jemně sycené, a pokud již sycené tak rozhodně pouze s umělými sladidly jako například Coca-colaZero nebo Light

Povolená jídla a druhy zeleniny

Zelenina: Artyčoky, brokolice, celer, cuketa, čekanka, zelená fazole, fenykl, houby (například hlíva ústřičná či žampiony), květák, pórek, okurka, ředkvička jakož i bílá ředkvička, řeřicha, zelené saláty, obilné klíčky, dýně, chřest, rukola, lilek, sója, naklíčené mungo, zelí jako nakládané, tak i zelené popřípadě špenát.

Uvedenou zeleninu můžeme konzumovat prakticky v libovolném množství.

Zeleninu můžeme jíst jak v syrovém stavu, tak i ve formě salátů. Saláty bychom měli dochutit jednou lžící olivového oleje, co by měla být i maximální denní dávka olivového oleje, kterou bychom měli zkonzumovat.

Na dochucení zeleniny nebo salátů můžeme použít například sůl, různé druhy koření, jakož i česnek, citronovou šťávu nebo ve velmi omezené míře i hořčici.

Rostlinné a živočišné proteiny: Čerstvé ryby obecně jako například okoun, úhoř, candát, pstruh, žralok či treska, jehněčí či skopové stehno, zaječina (bez kůže), kuřecí (bez kůže), krůtí maso (bez kůže), kuřecí nebo kachní játra, tofu sýr, ať už uzený nebo přírodní, dietní šunka, telecí na přírodně atd. Denní gramáž by se měla pohybovat na úrovni 100 g.

Na dochucení můžeme použít tak jako v případě zeleniny například sůl, různé druhy koření, jakož i malé množství cibule, česneku nebo citrónové šťávy. Maso je ideální marinovat, popřípadě osmahnout na pánvi s minimem olivového oleje.

Zakázaná jídla a nápoje při proteinové dietě ve fázi 1

Zakázané nápoje: Slazené nápoje s vysokým obsahem cukru jako například Pepsi-cola nebo Coca-cola, Sprite, Fanta, Kofola atd.., Čaje slazené jak cukrem, tak i medem, vídeňská káva, káva s cukrem, různé druhy džusů, zejména ovocných. Nedoporučuje se také konzumace jakýchkoliv alkoholických nápojů.

Zakázaná jídla a druhy zeleniny: Pečivo, brambory, rýže, sladkosti, ovoce a některé druhy zeleniny jako např. kukuřice, hrách, mrkev, rajče, paprika, červená řepa, cibule nebo kedluben. Také jsou nevhodná jídla s vysokým obsahem tuků jako například ořechy, hranolky, zda jídla dochucené majonézou, nebo větším množstvím hořčice jakož i kompotované nebo zakonzervované jídla, které často obsahují velké množství cukru.

Také je nevhodné dochucovat zeleninu či saláty různými dresinky či hotovými zálivkami.

Doporučený denní jídelní lístek pro fázi 1

Snídaně: Slaný proteinový přípravek
Svačina: Sladký proteinový přípravek
Oběd: Vlastní jídlo, ideálně nízkotučné maso a k tomu zelenina
Svačina: Proteinová tyčinka
Večeře: Slaný proteinový přípravek či tyčinka

V případě pocitu hladu konzumovat zejména zeleninu, vaječné bílky nebo jednu porci jídla Ketoaktiv navíc.

Fáze 2

Fáze dva má v rámci procesu redukce hmotnosti hlavně stabilizační funkci. Ačkoliv se s fází dva spojuje i redukce hmotnosti a to během její první poloviny, tak hlavním úkolem fázi dva je připravit metabolismus na přechod k více komplexnímu stravování.

Délka fáze 2 se pohybuje zhruba na úrovni čtyř týdnů.

Tipy a rady pro fázi 2

V této fázi se již doporučuje začít s pohybovými aktivitami. Ideální je věnovat se aerobním aktivitám 2 až 3 krát do týdne jako například plavání, jízda na kole či běh.

Pokud jsme začali s dietou pod hmotností 100 kg: Pokud jde o stravování, tak se poměr proteinových jídel k jídlům vlastním mění v poměru 2 ku 2. Doporučuje se nahradit ranní proteinové jídlo jedním kusem ovoce (menší banán, polovina pomeranče, jedna celá mandarinka popřípadě jedno malé jablko) a jedním jogurtem. Jogurt by však neměl být ani nízkotučný, ani smetanový (vysoce tučný).

Pokud jsme začali s dietou nad hmotností 100 kg: Nad 100 kg se poměr mění na 3 proteinová ke 2 vlastním jídlům. Pro ranní jídlo platí to, co platí i pro hmotnostní kategorii do 100 kg. Avšak zde přidáváme jedno vlastní jídlo i na oběd. Ideální libové maso s doporučenou zeleninou. (viz níže)

Pokud jde o alkoholické nápoje, je možné si dát dva dcl ať už bílého nebo červeného vína jednou za týden.

Stále platí zásady pravidelného stravování tak jako ve fázi jedna. Nezapomínat na to.

Pokud jde o zeleninu i živočišné a rostlinné proteiny, jídelníček se nám už rozrůstá o několik dalších možností.

Povolená jídla a nápoje při proteinové dietě ve fázi 2

Povolená jídla a druhy zeleniny

Zelenina: Uvedené druhy zeleniny můžeme přidat k těm, které jsme uvedli pro fázi 1. Paprika (max. 1 kus denně), rajčata, kedlubny (max. 1 kus denně), olivy (max. 4 - 5 kusů denně), slunečnicová semínka (max. 1 kávovou lžičku)

Rostlinné a živočišné proteiny: Uvedené rostlinné a živočišné proteiny můžeme přidat k těm, které jsme uvedli pro fázi 1. Množství by nemělo přesáhnout 150g na den. 2 vaječné bílky, kapr nebo štika, lososový nebo tuňákový steak.

Doporučený denní jídelní lístek pro fázi 2

Snídaně: Sladký proteinový přípravek
Svačina: Zeleninový salát nebo bílý jogurt
Oběd: Vlastní jídlo, ideálně nízkotučné maso a k tomu zelenina
Svačina: Proteinová tyčinka
Večeře: Slaný proteinový přípravek nebo tyčinka a salát

Fáze 3

Třetí fáze se považuje za přechodnou fázi k normálním stravovacím návykům. I přesto, že jde o poslední fázi proteinové diety, její úlohu nelze podceňovat. Hraje totiž velmi důležitou roli při pomáhání organismu znovu se naučit zpracovávat obvyklé množství sacharidů, které je zastoupeno v běžné stravě.

Délka fáze tři se pohybuje zhruba na úrovni osmi týdnů.

Tipy a rady pro fázi 3

Ve třetí fázi se nemusíme prakticky vůbec omezovat, pokud dodržujeme pravidla zdravé výživy, jako je pravidelnost stravy, pestrost stravy, dodržování pravidla, které říká, že energeticky vydatnější jídla bychom měli konzumovat v dopoledních hodinách popřípadě v poledne a odpoledne a hlavně večer by měl být vyhrazen méně vydatným jídlům.

Uvedené druhy jídel můžeme připojit k jídlům povoleným ve fázi 2.

Ve třetí fázi už můžeme konzumovat všechny druhy zeleniny. Totéž platí i o tekutinách, ačkoliv u nich stále platí, že slazené nápoje jsou nezdravé a měli bychom je omezit na minimum. Alkoholické nápoje také omezit maximálně na dva nápoje týdně.

Úplnou novinkou oproti fázi dva je možnost začít přijímat omezené množství tuků, ovoce a k jídlům se doporučuje začít dávat si i přílohy v omezeném množství. Příloha může mít podobu jednoho nebo dvou brambor, jednoho kopečku rýže či jednoho nebo dvou kousků pečiva. Ve fázi tři je ještě stále dobré se vyvarovat ať už knedlíkům nebo těstovinovým přílohám.

Pokud jde o tuky, tak je možné používat například zálivky nebo jen ve velmi omezených množstvích dressingy na saláty.

Informace o přípravcích Ketoaktiv a jejich užívání

Informace o přípravcích Ketoaktiv a jejich užívání

Jídla z proteinových přípravků Ketoaktiv obsahují velké množství proteinů v takové kvalitě a kvantitě, že je není možné nahrazovat běžnou stravou, která je obecně považována za vysoce proteinovou jako například kuřecí maso a podobně. K navození již zmíněného stavu ketózy, která zajišťuje spalování výlučně tuků, je třeba jíst všechna proteinové jídla, tak jak je předepsáno pro jednotlivé fáze. Je důležité je jíst dokonce i v případě, že člověk nepociťuje hlad. Pokud se nedodrží předepsané dávkování pro jednotlivé fáze a jídla se buď vynechají, nebo nejedí v požadovaných množstvích nebo dokonce nahrazují jinými jídly, fáze keto se poruší a člověk se dostává z keto diety na nízkoenergetickou dietu. To má za následek dostavení se pocitu hladu, případné slabosti a to, že se v těle začne spalovat méně tuků a podstatně více cukrů.

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info